MEMBER_


Akira Iwashita  岩下慧
@neteneet

Toki Sakurai  櫻井仁紀
@tokisakurai

Ryo Takagaki  高垣崚
@gakkigakkigakki

Shin Tomita  富田晨
@tomikun55

Junya Fukumoto  福本純也
@fukku_3110

Ryota Mizusako  水迫涼汰
@mizusakoryota


SIBO_


"Thinking across disciplines and
repeated trials"


From looking at the subject from different perspectives,SIBO's creativity begins.
Thinking across disciplines : architecture, product design, metalworks, graphic design cultivates new possibilities of objects.
We always question stereotypes, and repeatedly think/try between the formed/unformed and the meaning/margin.

SIBO is a design unit consisting of six people: Akira Iwashita, Toki Sakurai, Ryo Takagaki, Shin Tomita, Junya Fukumoto and Ryota Mizusako.
We are based in Kyoto and propose total creative designs with knowledge of various disciplines:branding/architecture/product design/metalworks/graphic design.



横断する思考と反復する試行


対象を異なる視点から見つめることから、
SIBOのクリエイティブは始まる。
建築・プロダクト・金属加工・グラフィック、
縦横無尽に横断する思考は、
その対象のまだ見ぬ側面を浮き彫りにさせる。
私たちは常に正しさを疑い、
成立と不成立、意味と余白の揺らぎの中で繰り返し試行する。

SIBOは岩下慧、櫻井仁紀、高垣崚、富田晨、福本純也、水迫涼汰の6人によって構成されるデザインユニット。
京都を拠点にブランディングから建築、プロダクト設計・制作、グラフィックデザインまで、総合的なクリエイティブを提案する。





Approaches_




Approach 1:
Architecture

Even for architecture project has complex issues, our subject is object. we think/try with them.
The “OBJECTS” that emerges from our thinking/trial upset complex issues.
One day , the overwhelming power of “OBJECTS” will give freedom to architecture.

建築という複雑な与条件を持つプロジェクトに対しても、
我々はひたすらに物を対象とし、思考/試行を続ける。
思考/試行の先に生まれた「もの」が、全ての与条件を包み込み、全体に波及する。
圧倒的な「もの」の力は、いつの日か建築に自由を与える。




Approach 2:
Product design

As time has passed since all things were born into this world,
they have become unchanging entities with accumulated histories and stereotypes created by people.
While accepting the existence of these things,
we present and value new ways of seeing and understanding materials, techniques, and values
through the multifaceted thinking/trial of our members.

あらゆる物は常にその場に留まり続けると、蓄積された歴史とそれによる固定概念を孕む淀んだ存在となる。
私たちはそれらの淀みを肯定しながら軽やかに、多角的な思考/試行のもと、素材、技術、価値観に対して新たな見方・捉え方を提示し価値づける。




Approach 3:
Metalwork

We don’t just have knowledge and skills in metalworking.
Metalworker, who is generally supporter in design projects, are actively involved in the design process in this team.
Through thinking/trial, we discover hidden properties and new construction methods in metal materials and extend the possibilities of objects.

我々は金属加工の知識、技術をただ保有しているだけではない。
機械的で受動的な印象の強い分野が、自我を持ちながら存在している。
思考/試行を続けることで、金属素材に秘められた特性・新たな構法を見出し、物の可能性を拡張させる。




Approach 4:
Graphic design / Branding

Observe the value of issues from all aspects and create a design concept that cross all fields.
Maximises the impact of projects with challenging/experimental graphics that traverse 3D and 2D, hard and soft.

あらゆる側面から物事の本質的価値を観察し、
全てのクリエイティブを横串にする強固なデザインコンセプトを導き出す。
立体と平面、ハードとソフトを縦横無尽に横断する挑戦的/実験的なグラフィック表現をもって、プロジェクトの波及力を最大化させる。